Muzyka towarzyszy człowiekowi w jego codziennym życiu. Ważne jest , aby umieć się w nią wsłuchać i potrafić czerpać z dźwięków radość, nastrój, piękno i przyjemność. Pomysł prezentacji muzycznych „Rozśpiewane Gimnazjum” zrodził się z potrzeby wciągnięcia naszych gimnazjalistów do obcowania i zabawy muzyką.
Muzyka towarzyszy człowiekowi w jego codziennym życiu. Ważne jest , aby umieć się w nią wsłuchać i potrafić czerpać z dźwięków radość, nastrój, piękno i przyjemność. Pomysł prezentacji muzycznych „Rozśpiewane Gimnazjum” zrodził się z potrzeby wciągnięcia naszych gimnazjalistów do obcowania i zabawy muzyką. Pierwsze spotkanie przy muzycznych prezentacjach przyjęte było z pewną rezerwą, ale już po finale uczniowie pytali o termin następnych.
Pomysł wyjścia do uczniów z muzyczną ofertą okazał się być trafiony, dlatego też zachęcamy do sięgnięcia po nasze materiały i wykorzystanie ich w swoich szkołach, a zabawie niechaj towarzyszy motto:
„Muzyka jest jak powietrze,
Jest wszędzie:
I w tobie i we mnie,
Tylko posłuchaj,
Ile jest piękna w tych zwyczajnych dźwiękach.
Weź je do ucha, weź je do serca”.
(E. Zechenter – Spławińska)
Serdecznie zapraszamy.
Autorki scenariusza: Brata Płużek i Mariola Dębowska - Zielińska
PREZENTACJE MUZYCZNE DLA UCZNIÓW KLAS GIMNAZJALNYCH "ROZŚPIEWANE GIMNAZJUM"
Opis formuły przeglądu:
Wykonawcy prezentują utwory w kategoriach: utwór solo, duet, tercet, kwartet i w formacjach zespołowych. Dobór utworu i sposób jego wykonania wg własnych pomysłów, ponadto występy w kategorii taniec.
Do prezentacji dpuszcza się: kompozycje własne, odtwarzanie utworu (w tym możliwość użycia pół playbacku), utwory polskie i obcojęzyczne.
Cele konkursu:
- rozwijanie aktywności muzyczno - ruchowej,
- rozwijanie uzdolnień muzycznych,
- kształcenie poczucia rytmu i barwy dźwięku,
- możliwość prezentacji w gronie rówieśników,
- kształcenie słuchu i umiejętności słuchania muzyki,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w kulturze w roli wykonawcy i odbiorcy,
- budowanie pozytywnych relacji w grupie,
- kształcenie umiejętności wyrażania swoich emocji,
Regulamin:
- występy w kategorii solista,
- występy w kategorii duet,tercet,kwartet,
- występy w kategoriiwiększe zespoły wokalne,
- występy w kategorii formacje taneczne,
W ocenie jurorzy biorą pod uwagę zwłaszcza: pomysł, interpretację, walory artystyczne (oczywiście każdy przegląd trzeba potraktować tak, aby kategorie oceniania były odpowiednio dopasowane do wykonawców biorących w nim udział).
Wskazówki organizacyjne:
- odpowiednia reklama np. w formie plakatów,
- informacja o organizacji, zasadach zgłaszania się i termine przeglądu podana do wiadomości
z dużym wyprzedzeniem, (czas na przygotowanie)
- organizacja widowni,
- nagrody: dyplomy, drobne upominki,
Nasze prezentacje cieszą się dużym zainteresowaniem i popularnościa wśród uczniów. Wszyscy świetnie się bawimy, a zabawie towarzyszy miła atmosfera i przyjazna rywalizacja. Chcemy, aby zaprezentowany tu materiał posłużył wszystkim zainteresowanym do zorganizowania takich i temu podobnych konkursów. Serdecznie polecamy.
Autorki i organizatorki prezentacji "Rozśpiewane Gimnazjum"(Gimnazjum nr 32 w Krakowie)
Beata Płużek
Mariola Dębowska - Zielińska